روش دانلود فایل appx از فروشگاه ویندوز 10

روش دانلود فایل appx از فروشگاه ویندوز 10

روش دانلود فایل appx از فروشگاه ویندوز 10

مایکروسافت در تلاش است اپلیکیشن ها را با استفاده از UWP طوری متحد یا یکپارچه کند که کاربر در تمام سیستم عامل ها تجربه ای ثابت از app ها داشته باشد . پلتفرم اپلیکیشن های Universal ویندوز (UWP) تجربه ای از ویندوز است که بر اساس پلتفرم Universal ویندوز پدید آمده است و اولین بار در ویندوز 8 به با عنوان Windows RT معرفی شد. در هسته ی اپلیکیشن های UWP این ایده نهفته است که کاربران میخواهند تجربه خود از اپلیکیشن ها بر روی تمام دستگاه هایشان یکسان باشد و آنها میخواهند از هر دستگاهی که برایشان راحت تر و پر بازده تر است برای به انجام رساندن کار ها استفاده کنند.

 

در ویندوز 10 کار توسعه ی اپلیکیشن های UWP فقط با یک API صورت میگیرد، یک پکیج برای اپلیکیشن و یک استور برای تمام دستگاه های ویندوز 10 شامل کامپیوتر های شخصی، تبلت ها، تلفن های هوشمند و غیره. حالا پشتیبانی از انواع اندازه های صفحه نمایش و همچنین انواع مدل های تعامل با اپلیکیشن ها راحت تر شده است. چه توسط کنترل لمسی، موس و کیبورد، کنترلر بازی یا قلم کنترل شود.

 

در واقع بیشتر توسعه دهندگان در حال تبدیل win32 اپ به UWP هستند . اپ های UWP از فرمت .appx به جای فرمت .exe استفاده می کنند . علاوه بر این ، تمام اپ های UWP در استور مایکروسافت در دسترس هستند و شما از طریق یک یا دو کلیک به صورت ساده می توانید هر کدام را نصب کنید .

 

نکته خوب دیگر این است که بعد از حذف و نصب اپ های UWP ، دیگر نیازی به حذف و باقیمانده فایل های رجیستری ندارید و کلیدهای رجیستری به برنامه به صورت یکپارچه حذف می شوند .

 

به طور پیش فرض استور ویندوز 10 امکان دانلود پکیج اپ با فرمت .appx را به شما نمیدهد . به همین دلیل یک روش در ادامه آموزش داده می شود که از طریق آن بتوانید خیلی ساده فایل هایی با فرمت .appx را دانلود کنید .

 

دانلود فایل های .appx از استور / فروشگاه ویندوز

 

جهت دانلود بسته appx از فروشگاه ویندوز ،نیاز به یک نرم افزار رایگان با عنوان called Fiddler داریم . نرم‌افزار Fiddler Web Debugger ترافیک HTTP/ HTTPs ارسال یا دریافت شده از تمامی نرم‌افزارهایی که از پروکسی‌های IE، Safari، Firefox ،Chrome ،Opera استفاده می‌کنند را کنترل می‌نماید. این ابزار پیشرفته بعنوان یک پروکسی اشکال زدایی وب، تمامی ترافیک (HTTP(s ما بین اینترنت و کامپیوتر را کنترل می‌کند. آخرین نسخه نرم‌افزار Fiddler Web Debugger با دستگاه‌های موبایل نیز سازگاری دارد. این ابزار نظارتی قدرتمند که با چارچوب‌هایی نظیر Java ،Ruby و NET. سازگاری دارد، تضمین می‌کند که تمامی کوکی‌ها، دایرکتیوهای کش (cache directives) و هدرها (headers) بین سرور و کلاینت منتقل شده‌اند.

 

1. ابتدا نرم افزار را از طریق این لینک دانلود و نصب کنید .

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10

 

2. نرم افزار را اجرا کرده و بر روی کلید “WinConfig” کلیک کنید .

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10 1

 

3. پنجره تنظیمات “AppContainer Loopback Exemption Utility” باز می شود . یکبار بر روی کلید “Exempt All,” کلیک کرده سپس بر روی کلید “Save Changes” کلیک کنید . بعد از ذخیره این پنجره را ببندید .

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10 2

 

4. در پنجره اصلی بر روی آیکون “Remove” کلیک کرده و از لیست کشویی گزینه “Remove all” را انتخاب کنید .

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10 3

 

5. فروشگاه ویندوز یا همان استور را باز کنید . من برنامه CrystalDiskMark 5 را جستجو کرده و بر روی کلید Get کلیک کردم . همانطور که مشاهده می کنید گزینه “Install” و بعد از آن دانلود فعال شد . من اپ را دانلود و نصب کردم .

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10 4

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10 5

 

6. ما نیاز به بسته فایل دانلود شده داریم نه فایل نصبی . برنامه Fiddler در حال اجرا در صفحه اصلی ویندوز می باشد و هر کاری که شما در اینترنت انجام بدهید را تحت نظارت دارد . از طریق Fiddler می توانیم مسیر بسته appx را پیدا کنیم . برای انجام اینکار بر روی آیکون “Find” در نوار اصلی برنامه کلیک کنید .

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10 6

 

7. در کادر مشخص شده “appx” را تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10 7

 

8. همانطور که مشاهده می کنید در پنجره اصلی نرم افزار URLs مربوط به دستوری که شما تایپ کرده بودید نمایش داده می شود . بر روی مسیر مشخص شده کلیک راست کرده و گزینه های “Copy > Just URL.” را انتخاب کنید .

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10 8

 

9. حالا کافیست URL کپی شده را در نوار جستجو یک مرورگر paste کرده و مسیر دانلود را مشخص و فایل را ذخیره کنید . بسته اپ “appx” دانلود شد . موفق باشید.

 

روش دانلود فایل های appx از فروشگاه Store ویندوز 10 9

 

پس از دانلود می توانید بسته نرم افزار را نگه داشته و هر موقع دوست داشتید آن را نصب و یا به دیگران بدهید.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


حذف کردن کلمات و تاریخچه موارد جستجو شده در تلگرام Telegram
فعال کردن “Hybrid Sleep” و کاربرد آن در ویندوز 10
روش دانلود فایل appx از فروشگاه ویندوز 10
ارسال پیامک از طریق کورتانا (کامپیوتر) در ویندوز 10
اسکن اسناد در اندروید و تبدیل آنها به فایل PDF
ترفند بستن تمامی برنامه های هنگ کرده