پشتیبانی شبکه و سرور

پشتیبانی شبکه و سرور

پشتیبانی شبکه و سرور

پشتیبانی شبکه چیست را میتوان مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در حوزه خدمات شبکه‌های کامپیوتری تعریف کرد که در جهت حفظ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه صورت می‌گیرد. این مشکلات ممکن است به طور کلی در سطح سخت‌ افزار شبکه مانند کامپیوترها، سرورها، تجهیزات تحت شبکه، ماشین‌های اداری، تجهیزات امنیتی الکترونیکی و یا در سطح زیرساخت شبکه مانند کابل شبکه، ترانک شبکه، رک، پچ پنل، کیستون‌ها و … روی دهد و یا ممکن است در سطح نرم‌افزار شبکه مانند سرویس‌های شبکه، نرم‌افزارهای کلاینت و سرور و همچنین سیستم‌ عامل به وجود آید.

رشد و نفوذ سریع فناوری شبکه‌های کامپیوتری در تمامی کسب و کارها موجب شده است که کلیه مجموعه‌ها از جمله شرکت‌ها و سازمان‌ها برای حفظ و نگهداری سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با مشکلات و دغدغه‌های بسیاری مواجه شوند. آن‌ها توانایی و دانش حل مشکلات خود را در حوزه پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری ندارند و از طرفی امکان استخدام نیروی متخصص و ماهر به صورت کارمند به دلایل مختلف از جمله کم بودن نیروی کار متخصص و یا هزینه بالای آن را ندارند. از این رو نیاز به شرکت‌ پشتیبان شبکه به شدت احساس می‌شود. این شرکت‌ها با قراردادهای پشتیبانی بلندمدت و کوتاه‌مدت، در بخش پشتیبانی شبکه می‌توانند بسیاری از مشکلات شرکت‌ها را در این خصوص بر طرف نمایند.

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، در حقیقت به معنی مفهوم نگهداری شبکه، مراقبت و رفع ایراد بوجود آمده در قسمت نرم افزاری و سخت افزاری شبکه کامپیوتری است که علاوه به رفع اشکالات شبکه خرابی های کامپیوتر هم شامل این خدمات میشود. این حرفه در دنیای امروزی یک شغل بسیار مهم محسوب میشود چرا که با امنیت اطلاعات در شبکه های کامپیوتری در مشاغل مهم در سازمان ها و شرکت ها سرو کار دارد و اگر در کوتاهترین زمان خدمات پشتیبانی شبکه به خوبی ارئه نشود خسارت های زیادی به کسب و کار ها ایجاد خواهد شد. شرکت رایان پشتیبان ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه در تهران این موضوع را خیلی خوب درک کرده و تلاش می نماید با ارائه خدمات متمایز و مشاوره های تخصصی به موقع از مشکلات کامپیوتری و شبکه پیشگری کرده و با کسب رضایت مشتریان خدمات خود و تعداد مشتریان را گسترش دهد.

جدای از هر نیروی انسانی که در شرکتها از سیتمهای سخت افزاری استفاده می کنند ، هر سیستم سخت افزاری نیازمند تعمیر و نگهداری است . چون زمانی که یک سیستم مختل میشود، پرسنل نمیتوانند به کار خود ادامه دهند. زیر ساخت شبکه از نیازهای یک تجارت برای شروع و ادامه حیاتش نشات میگیرد. قابل انکار نیست که زیر ساخت از مهمترین نیازهای هر شرکت بوده و اگر دچار اختلال شود، مشکلات زیادی را برای همه مراحل کار به وجود می آورد.

اتصال کامپیوترها به سرورها در شبکه ، اتصال  و سرعت بالای اینترنت ، پوشش قطعی شبکه وایرلس ( بی سیم) و سرعت آن، از موارد مهم در پایداری زیرساخت شبکه هستند و  جزئی از خدمات پشتیبانی شبکه به حساب می آید.

پشتیبانی شبکه  به کسب و کار شما سرعت و بازدهی بیشتر می بخشد :

یک تجارت ، نیازمند سیستمها ، سرورها ، منابع شبکه و اینترنت با سرعت و بازدهی مناسب هست. سرعت و بازدهی معیارهایی نسبی هستند و بر اساس نیاز و بودجه یک تجارت ،  با کمک تیم پشتیبانی ارزیابی می شوند.

از بدو ورود حافظه های کامپیوتری و نرم افزارها ، مسئله از دست رفتن اطلاعات ، بازیابی اطلاعات و استفاده از نسخه پشتیبان به وجود آمد. شرکت ها برای سیستمی کردن فرآیندها و فعالیتشان  بسیار هزینه کرده بودند و این حق آنها بود که بخواهند از امنیت اطلاعات خود آگاه و مطمئن باشند.

یکی از راههای حفظ اطلاعات ، داشتن آنها در چند نسخه مختلف است. اطلاعات مهم خصوصا باید همیشه در دسترس باشند و ضروری است با تکیه بر راهکارهای پشتیبان گیری از اطلاعات  کاری کنیم تا نگرانی در مورد از دست رفتن و یا خرابی اطلاعات به کمترین حالت ممکن برسد.اینکه از چه اطلاعاتی بکاپ (پشتیبان) گرفته شود و در چه بازه‌های زمانی این عملیات صورت پذیرد و به چه صورت نسخه پشتیبان بازیابی شود، بخشی از خدمات پشتیبانی شبکه است.

وابستگی سيستم‌ها به یکدیگر و گسترش و ايجاد شبكه‌هاي کامپیوتری موجب شده است که مديران ارشد سازمانها نیاز داشته باشند تا همواره از آخرين وضعيت تجهيزات جانبی شبکه برای بررسی كاركرد و راندمان سازمان مورد مدیریت خود اطلاع داشته و قادر به موقع تصميم‌گيري باشند.

خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه‌‌های کامپیوتری در حال حاضر یکی از بزرگترین نیازهای شرکت‌ها ، مؤسسات و سازمان‌ها در حوزه انفورماتیک می‌باشد. با رشد و نفوذ فناوری اطلاعات در تمامی حوزه‌های کسب و کار موجب شده است که نیاز مبرم و شدیدی در زمینه نگهداری و پشتیبانی کامپیوتر و شبکه، تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری و سرویس‌های مرتبط با آن برای صاحبان کسب و کار احساس گردد.

تعمیر و نگهداری منظم سیستم‌های کامپیوتری از بسیاری مشکلاتی که به علت عدم رسیدگی به شبکه به وجود می‌آید می‌کاهد و خرابی‌های دایمی را از شبکه های کامپیوتری شما دور نگه می‌دارد. با توجه به اهمیت نظارت و پشتیبانی شبکه و سیستم های کامپیوتری،شاید برای شما به صرفه‌تر باشد که بخواهید تعمیر و نگهداری و پشتیبانی شبکه خود را به شرکت پشتیبانی و نگهداری شبکه واگذار کنید.

پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری و یا به عبارتی نگهداری شبکه، از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت پشتیبانی شبکه تک دیتا می‌باشد. این مجموعه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند بهترین خدمات پشتیبانی شبکه ، کامپیوتر ، سخت‌افزار و نرم‌افزار را به مشتریان خود ارائه دهد. این خدمات شامل مجموعه‌ای از خدمات می‌باشد که در نهایت منجر به پیشگیری از مشکلات و یا رفع و رجوع مشکلات به وجود آمده در زمینه شبکه می‌گردد.

شبکه کاران ایران ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه

وجود یک کارشناس پشتیبانی شبکه و سخت افزار برای کسب و کار شما تأثیرگذار و اعتبار عالی آن شرکت را بیان می کند و از نظر هزینه مقرون به صرفه می‌باشد، زیرا هزینه‌های ناشی از نداشتن یک پشتیبان شبکه بیشتر از هزینه‌های داشتن یک متخصص برای پشتیبانی و نگهداری شبکه است. پس از به وجود آمدن مشکل به مراتب هزینه‌های بیشتری صرف برطرف کردن آن باید پرداخت شود که در بسیاری از موارد حتی با صرف هزینه، خسارت وارده جبران نخواهد شد.

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری از مهم ترین فعالیت‌‌های شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه می‌باشد.شرکت شبکه کاران ایران تلاش می‌کند تا بهترین خدمات پشتیبانی شبکه، خدمات مشاوره آنلاین، خدمات شبکه، نصب و راه‌اندازی شبکه ، خدمات سخت افزاری و نرم افزاری، پشتیبانی و نگهداری سرورها و سایر خدمات مرتبط را با قیمتی معقول نگهداری کند و بالاترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد.

 

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


حذف کردن کلمات و تاریخچه موارد جستجو شده در تلگرام Telegram
فعال کردن “Hybrid Sleep” و کاربرد آن در ویندوز 10
روش دانلود فایل appx از فروشگاه ویندوز 10
ارسال پیامک از طریق کورتانا (کامپیوتر) در ویندوز 10
اسکن اسناد در اندروید و تبدیل آنها به فایل PDF
ترفند بستن تمامی برنامه های هنگ کرده