یکی از راههای کسب درآمد سایتهای اینترنتی ، قرار دادن بنرهای تبلیغاتی می باشد که بیشترین سود را می تواند برای وبمستر به همراه داشته باشد . اما این سوال همیشه مطرح بوده است که کدام قسمت از وب سایت بهترین بازدهی را برای کلیک دارد . این مقاله به اصول طراحی بنر اشاره ای نمی کند و بیشتر جایگاه قرار گیری تصاویر تبلیغاتی مد نظر می باشد . از طریق چند روش می توانید به نتیجه برسید که کدام از قسمت برای قرار دادن تصاویر تبلیغاتی می تواند بیشترین بازخورد را داشته باشد . ابتدا استفاده از وب سایت crazyegg که با پرداخت 9 دلار به شما یک نمایش گرافیکی بر اساس حرارت که به واسطه آن می توانید متوجه شوید که کدام بخشهای وبسایتتان بیشتر توجه مخاطباتان را جلب کرده است ، استفاده کنید . دوم استفاده از وب سایتهای کلیکی .
وب سایت های کلیکی دارای نرم افزار تحت وب آنالیزور هستند و برای بیشتر شدن درآمدشان یک استاندارد را رعایت می کنند . آمار وب سایتهای کلیکی از برنامه هایی که برای انجام اینکار طراحی شده است دقیق تر می باشد . به دلیل اینکه می دانند عکس هایی که در قسمت های مختلف قرار داده اند ، کدام یک بیشترین آمار کلیک را داشته است . وقتی تعداد وب سایتهایی که از این ویژگی استفاده می کنند بیشتر می شود ، نتیجه گیری دقیق تر می باشد و می توان به آمار ارائه شده استناد کرد .
برای استفاده می توانید در یکی از این وب سایتها ثبت نام کرده و بعد از یک بازه زمانی به نتیجه مطلوب برسید .