در بسیاری از سازمانها و شرکتهای بزرگ و کوچک که با شرکت شبکه کاران ایران قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه منعقد می نمایند این قرارداد شامل خدمات مجموعه تجهیزات IT می باشد و پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر ، پشتیبانی سرور ، پشتیبانی شبکه و امنیت اطلاعات همگی در قالب یک قرارداد می باشند . اما ممکن است برخی از سازمانها بر این سیاست باشند که بخش سخت افزار رایانه خود را بصورت مجزا برون سپاری نمایند . برای مثال ممکن است سازمانی خود دارای نیروی رسمی استخدامی برای بخش IT باشد اما آن نیروها به لحاظ تعدادی کم باشند و جوابگوئی رفع همه نیازهای کاربران خود نباشند . لذا این نیروها وظیفه نگهداری و راهبری سرور ها و مدیریت فناوری اطلاعات را برعهده گرفته و امور نگهداری و پشتیبانی سخت افزار را به پیمانکار دیگری واگذار می نمایند .
ارائه خدمات پشتیبانی سخت افزار رایانه قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار به دو روش انجام میگردد .
در روش اول :
قرارداد بصورت دوره ای بوده به این صورت که پس از انعقاد قرارداد پشتیبانی سخت افزار کارشناسان ما بصورت دوره ای ماهیانه یک مرتبه( و یا بیشتر با توجه به نیاز کارفرما ) به محل شرکت مراجعه نموده و همه اقداماتی که در بخش بالا توضیح داده شده است را انجام خواهند داد . در صورتی که در روزهای کاری دگیر نیز مشکلی بوجود آید پس از اطلاع رسانی به مرکز پشتیبانی تلفنی ، کارشناسان ما در اسرع وقت به محل کارفرما مراجعه نموده و اقدامات لازم را انجام خواهند داد این نوع حضور مشمول هزینه جداگانه نبوده و در قالب همان قرارداد پشتیبانی و نگهداری سخت افزار رایانه می باشد .
در روش دوم :
قرارداد پشتیبانی سخت افزار رایانه بصورت دائمی می باشد . به این صورت که پس از انعقاد قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار ، بر حسب تعداد رایانه و گستردگی آنها به لحاظ فیزیکی تعداد نفراتی را مشخص می نمائیم .
افراد انتخاب شده بصورت تمام وقت در طول ساعات کاری در محل کارفرما حضور داشته و زیر نظر مدیریت مربوطه و یا نماینده کارفرما درخواستهای کاربران را انجام خواهند داد .
بدیهیست از نظر فنی این افراد بصورت مستقیم تحت نظر مدیریت فنی مرکز پشتیبانی انفورماتیک ایران بوده و عملکرد آنها نیز بصورت مداوم مورد ارزیابی قرار می گیرد .