مزایای استفاده از UPS

مزایای استفاده از UPS

مزایای استفاده از UPS

امروزه کسب و کار‌های موفق بسیار کمی وجود دارد که میتوانند بدون برق، عملکرد خوبی داشته باشند. شبکه برق شهری نیز معمولا دارای مشکلات فراوانی بوده و برای دستیابی به اطمینان پذیری بالا نیاز به استفاده از تجهیزات برقی مناسب می‌باشد.
از مشکلات برق شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– قطع برق شهر (BlackOut)
– کاهش ناگهانی ولتاژ (Power Sag)
– افت طولانی ولتاژ (Brown Out)
– افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ (Spike & Surge)
– افزایش طولانی ولتاژ (Over Voltage)
– نویز (Noise)UPS که وسیله الکترونیکی برای حفاظت بار‌های حساس و نیز سیستم‌های الکترونیکی، مخابراتی و …بوده با تأمین برق سالم از ایجاد انواع خسارت‌های مالی و اطلاعاتی و حتی جانی جلوگیری می‌نماید.
+چند نمونه مزیت استفاده از یک سیستم تغذیه بدون وقفه به شرح زیر می‌باشد:
– تداوم و پیوستگی: عدم قطع برق تجهیزات بحرانی مانند کامپیوتر‌های خطوط تولید کارخانه ها.
هماهنگی و سازگاری: مدارات الکترونیکی موجود در یک یو پی اس، زمانی که شبکه به یو پی اس نیاز دارد، به UPS فرمان داده و توان مورد نیاز را به آن می‌دهند، این کار باعث می‌شود اضافه ولتاژ‌های ناگهانی و سرج‌ها را حذف کنند و مدت زمانی را در اختیار سیستم قرار می‌دهند تا سیستم‌های اصلی را در صورت نیاز خاموش کنند.
-حفاظت: حفاظت در برابر تمام مشکلات ناخواسته برق مانند سرج ها، spike، افت طولانی ولتاژ، افزایش طولانی ولتاژ. زیرا UPS سریعا این خطا‌ها را حس کرده و قبل از اینکه خطا‌ها به سیستم‌ها آسیب برسانند، به برق متناوب تبدیل می‌شوند.
– فیلتر: یک یو پی اس line-interactive، با پاکسازی ولتاژ ورودی به UPS و تنظیم آن در خروجی همانند یک نوع فیلتر عمل کرده و سیستم‌های داخلی یک ولتاژ بدون نویز و ثابت دریافت می‌کنند.
-بازگشت سرمایه:سیستم‌های یو پی اس مورد استفاده در بیمارستان ها، دیتا سنتر‌ها و یا اورژانس پزشکی، ممکن است هزینه بالایی داشته باشد، اما بازگشت سرمایه زمانی که حفاظت از تاسیسات را انجام می‌دهدمشخص می‌گردد.
در دراز مدت، یک UPS کارآمد می‌تواند با کاهش هزینه انرژی، هزینه خرید را جبران کند. این یکی از مزایای بسیاری از سیستم‌های تغذیه بی وقفه است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


حذف کردن کلمات و تاریخچه موارد جستجو شده در تلگرام Telegram
فعال کردن “Hybrid Sleep” و کاربرد آن در ویندوز 10
روش دانلود فایل appx از فروشگاه ویندوز 10
ارسال پیامک از طریق کورتانا (کامپیوتر) در ویندوز 10
اسکن اسناد در اندروید و تبدیل آنها به فایل PDF
ترفند بستن تمامی برنامه های هنگ کرده