یک متخصص فنی پشتیبانی کامپیوتر به تمامی مشکلاتی که امکان دارد رخ بدهد تسلط دارد و قادر است مسائل را به موقع تشخیص بدهد و حل کند. این فرد باید با سیستم های کامپیوتری مختلف، سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات کامپیوتری مرتبط آشنایی کامل داشته باشد و خود را همیشه در این زمینه به روز نگه دارد. خدمات مشتری نیز عموما بخشی از این شغل است و به همین دلیل است که مهارت های برقراری ارتباط موثر برای این حرفه کلیدی است.
مسئولیت های زیادی روی دوش یک متخصص فنی پشتیبانی کامپیوتر قرار دارد. این مسئولیت ها شامل عیب یابی، پاسخ به سوالات فنی کارمندان و ارائه پشتیبانی کلی فنی می باشد. معمولا، متخصص فنی پشتیبانی کامپیوتر نقش رئیس اصلی شرکت را در امور کامپیوتری شخصی و تجهیزات جانبی مرتبط برای کارمندان ایفا می کند. الزامات تحصیلی این شغل بسیار متنوع هستند. این الزامات عمدتا بستگی به مجموعه مهارت های متقاضی در زمینه کامپیوترهای مختلف، برنامه ها و سخت افزار دارند و خیلی تمرکز بر روی مدرک بخصوصی نیست.
یک متخصص در زمینه پشتیبانی کامپیوتر، از پیکربندی مناسب تجهیزات کامپیوتر شرکت برای تطابق با دستورالعمل های تعیین شده اطمینان حاصل می کند. این فرد تمامی پایانه ها و جوانب شامل پرینتر، مودم، کامپیوترهای شخصی و دستگاه های ارتباط داده را می سنجد. می شود گفت این فرد که مسئول تعیین کردن ماهیت مشکلات شبکه ای با استفاده از نرم افزار مناسب است، وظیفه عیب یابی را بر عهده دارد. علاوه بر تمامی این وظایف، این فرد تجهیزات را در زمان خرابی، تعمیر و جایگزین می کند. یکی از الزامات مهم این رشته این است که این فرد در تعمیر عملکرد بد تجهیرات و تامین پشتیبانی فنی لازم تبحر داشته باشد.
پشتیبانی کامپیوتر به صورت ادواری و دوره ایی از خصوصیات منحصر به فرد این شرکت است که میتوان گفت بخشی از رضایت مشتریان ارائه این خدمات به صورت منظم در طول ماه توسط کارشناسان بوده است.
کلیات خدمات پشتیبانی کامپیوتر به شرح ذیل است:
1-بازدید دوره ای از کلیه مراکز
2-تهیه و تنظیم شناسنامه سخت افزاری
3-سرویس اولیه کلیه سیستم ها
4-تعمیر دستگاه های معیوب و نصب نرم افزار
5-انجام رفع نواقص بر اساس اعلام کارفرما
6-به روز رسانی آنتی ویروس و نصب patchهای امنیتی
7-ارائه مشاوره جهت بهینه سازی سیستم های رایانه ای