مطالب و مقالات زیادی در زمینه تاثیر SSL بر روی سئو وب سایت در وبلاگها قرار داده شده است که بهتر دانستم کمی در مورد این موضوع و صحت آن برای وبمسترها توضیح بدهم . گوگل سال 93 الگوریتم کبوتر را معرفی کرد که در آن از دو فاکتور برای افزایش رنکینگ وب سایت صحبت شده بود . طبق توضیحات گوگل وب سایتهایی که دارای SSL باشند رنکینگ آنها در ارزیابی نسبت به رقبا افزایش پیدا خواهد کرد . البته در ادامه به این موضوع اشاره شده است که وزن یا اهمیت این موضوع بسیار پایین تر از موارد دیگر مثل محتوا می باشد . هنوز که هنوزه محتوا پادشاه است و هیچ وقت این موضوع کم اهمیت نخواهد شد . وب سایتهای زیادی وجود دارند که بارعایت کردن فقط همین فاکتور به رده های بالای جدول رنکینگ رسیده اند .
اساسال (SSL) پروتکلی است که توسط شرکت Netscape برای ردّ و بدل کردن سندهای خصوصی از طریق اینترنت توسعه یافتهاست. SSL از یک کلید خصوصی برای به رمز درآوردن اطلاعاتی که بر روی یک ارتباط SSL منتقل میشوند استفاده مینماید. مزیت استفاده از این پروتکل، بهره گیری از موارد امنیتی تعبیه شده آن برای امن کردن پروتکل های غیر امن لایه کاربردی نظیر HTTP، LDAP، IMAP و… می باشد که براساس آن الگوریتم های رمزنگاری بر روی داده های خام (plain text) که قرار است از یک کانال ارتباطی غیر امن مثل اینترنت عبور کنند، اعمال می شود و محرمانه ماندن داده ها را در طول کانال انتقال تضمین می کند.
طبق بررسیهای انجام شده گوگل برای افزایش رنکینگ 200 فاکتور را مورد بررسی قرار می دهد که در میان این موارد محتوای منحصر به فرد ، سرعت بارگذاری صفحات ، استاندارد کد نویسی قالب ، رعایت کردن موارد فنی ، روش صحیح نوشتن تگ متا Title در سئو ، کوتاه بودن لینکها ، ظاهر وب سایت و چند مورد دیگر در اولویت قرار دارند . البته تمام این توضیحات گفته شد که کاربران بدانند نیازی به رعایت کردن یک فاکتور مثل SSL ندارید و اگر می خواهید در سئو موفق باشید حتما باید تمام موارد مهم را در تنظیمات وب سایتتان رعایت کرده باشید نه فقط به یک موضوع بسنده کنید .