مرتب سازی رک

مرتب سازی رک

مرتب سازی رک

هر سازمان و شرکتی که نیاز به یک شبکه کامپیوتری مجهز دارد، باید شروع به خرید تجهیزات گران قیمتی مانند سوئیچ، سرور، روتر، یو پی اس و … کند. پس برای محافظت از این دستگاه ها، تکنسین IT وظیفه مرتب سازی این تجهیزات و کابل های متصل به آن ها را در رک ها بر عهده دارد تا مانع از وارد شدن هر گونه آسیب احتمالی به این تجهیزات شود. نتیجه آنکه مرتب سازی آرایش رک از مهمترین کارهای مربوط به شبکه کامپیوتری می باشد.

درکنار بسیاری مسائل ظاهری و مهم مرتبط با دنیای تکنولوژی گاهی برخی نظم دهی ها و مدیریت های داخلی نیز به همان اندازه ارزشمند می شوند. سازمان دهی و آرایش منظم کابل ها داخل رک سرور تجهیزات شبکه های مختلف مانند پچ پنل ، سوویچ و… موضوعی است که امروز بدان پرداخته ایم. مسئله ای که تمام نصاب های شبکه های کامپیوتری و تکنیسین های با مشاغل مرتبط را به خود مشغول ساخته است.

به طور معمول میانگین پهنای رک در اغلب استفاده های آی تی حدوداً نوزده اینچ یا 48 سانتی متر است. البته میزان عمق قابلیت تغییر دارد. ارتفاع نیز به واحد های 1.75 اینچی و یا 4.45 سانتی متری به نام U تقسیم می گردد. برای مثال چهل و دو U یعنی چهل و دو واحد رک. این بدان معناست که چنین قفسه ای برای سازماندهی تجهیزات تا 42U قابلیت سازگاری دارد. در نتیجه مهمترین قدم تهیه مناسب ترین قفسه سرور است.

رک در شبکه و IT، سخت افزاری است که ماژول های سخت افزاری مانند سرور، استوریج، سوییچ و روتر و یو پی اس و دیگر تجهیزات شبکه را در خود جای می‌دهد. بدین ترتیب در فضایی مناسب و امن، طبقات منسجمی برای نگهداری تجهیزات شبکه را برایتان فراهم می‌کند.

رک ها یا باز هستند یعنی دیواره و در ندارند و یا بسته هستند که در و دیوار دارند. چون سخت افزارهای شبکه از استاندارد خاصی پیروی می‌کنند، رک شبکه هم با رعایت این استانداردها در اندازه می‌توانند به راحتی انواع سخت افزار شبکه را در خود جای دهند.

رک شبکه معمولا از جنس استیل است گاهی اوقات هم از آلومینیوم با روکش رنگی ارایه می‌شوند.

چرا به رک شبکه نیاز داریم؟

رک سرور و شبکه باعث افزایش کارایی می‌شود. نگهداری از سرور و تجهیزات شبکه راحت تر است، و از همه مهمتر اینکه امنیت افزایش می‌یابد.

شاید در نگاه اول، صرف هزینه برای خرید رک سرور و رک شبکه کمی سخت باشد اما با توجه به مزایایی که رک برایتان فراهم می‌کند، خرید رک مناسب حتما ارزش دارد.

انتخاب رک مناسب

رک با تمام مزایایی دارد تنوع زیادی هم دارد و انتخاب از بین تمام آنها، انتخاب سختی است. اما دانستن سه نکته زیر به شما کمک می‌کند تا رک مناسبی انتخاب کنید و بخرید:

  1. رک خوب رکی است که تجهیزاتی از تمامی برندها را بتواند در خود جای دهد.
  2. بر اساس بودجه و نیازهایتان رک سرور و رک شبکه مناسب خود را انتخاب کنید و بخرید.
  3. رک شبکه و سرور برای کسب‌وکارهای رو به رشد واجب است چرا که روز به روز به تجهیزاتشان اضافه می‌شود و داشتن رک از بسیاری مشکلات جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


حذف کردن کلمات و تاریخچه موارد جستجو شده در تلگرام Telegram
فعال کردن “Hybrid Sleep” و کاربرد آن در ویندوز 10
روش دانلود فایل appx از فروشگاه ویندوز 10
ارسال پیامک از طریق کورتانا (کامپیوتر) در ویندوز 10
اسکن اسناد در اندروید و تبدیل آنها به فایل PDF
ترفند بستن تمامی برنامه های هنگ کرده