چگونه تاریخچه Run را در ویندوز 10 پاک نماییم؟

چگونه تاریخچه Run را در ویندوز 10 پاک نماییم؟

چگونه تاریخچه Run را در ویندوز 10 پاک نماییم؟

 برکادر Run Command در ویندوز 10 بسیار مفید و کاربردی است آن هم به این دلیل که به شما اجازه می دهد نامه های دسکتاپی را همانند خط فرمان اجرا کنید . در بعضی از مقاله های آموزشی ما به کاربران توصیه کرده ایم که با فشردن همزمان کلید های Windows و  R کادر command و یا Run را باز نمایند و عباراتی همچون regedit را برای باز کردن قسمت ویرایش رجیستری و explorer Apps:Folder را برای مشاهده تمام برنامه ها در یک پوشه را در این کادر وارد نمایند . همانند مرورگرها کادر Run Command تاریخچه ای از فعالیت های شما را نگهداری می کند و در هر زمان که قصد استفاده از آن را دارید به شما دستورهای وارد شده اخیرا نشان می دهد . همچنین دستورهایی را که قبلا از آن ها استفاده کرده اید را نیز به شما به صورت اتوماتیک پیشنهاد می دهد .

 

چگونه تاریخچه Run را در ویندوز 10 پاک نماییم 1

 

اگر چه امکان دارد که برای شما این پیشنهاد ها آزار دهنده باشد . شما باید نگران این نیز باشید  که اگر شخص دیگری از کامپیوتر شما استفاده نماید میتواند تاریخچه دستورات شما را مشاهده کند . خوشبختانه مشاهده تاریخچه Run Command و همچنین پاک کردن تمام تاریخچه و یا بعضی از آن ها بسیار راحت است . با ما همراه باشید .
1 . در مرحله اول قسمت ویرایش رجیستری را باز نمایید . برای این کار کلید های Windows و R را همزمان فشار دهید و در کادر Run عبارت regedit را وارد کرده و سپس کلید Enter را بفشارید .

 

چگونه تاریخچه Run را در ویندوز 10 پاک نماییم 2

 

2 . در قسمت ویرایش رجیستری در پنل سمت چپ به مسیر زیر بروید .

 

چگونه تاریخچه Run را در ویندوز 10 پاک نماییم 3

 

3 . پس از انجام مراحل بالا در کادر سمت راست شما تاریخچه دستورات خود را مشاهده می کنید. شما می توانید با انتخاب هر کدام از آن ها و سپس با کلیک راست بر روی آن ها و انتخاب گزینه delete آن ها را پاک نمایید . و یا می توانید همه آن ها را انتخاب و سپس اقدام به حذف آن ها نمایید . دقت داشته باشید که قسمت MRUList را پاک نکنید و فقط دستور هایی را که با حروف انگلیسی ( a , b , c و … ) مشخص شده اند را پاک نمایید.

 

چگونه تاریخچه Run را در ویندوز 10 پاک نماییم 4

 

4 . پس از اتمام مراحل حذف تاریخچه دستورات , قسمت ویرایش رجیستری را ببندید .
در پایان لازم به ذکر است که این نکته را بازگو نمایم قسمت ویرایش رجیستری یک قسمت بسیار حساس است و استفاده نادرست از آن امکان دارد به سیستم عامل شما صدمات جبران ناپذیری را وارد نماید پس در هنگام ویرایش این قسمت دقت لازم را داشته باشید و از دستکاری در دیگر قسمت ها خود داری کنید .

 

*برای ارتباط و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید*

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


حذف کردن کلمات و تاریخچه موارد جستجو شده در تلگرام Telegram
فعال کردن “Hybrid Sleep” و کاربرد آن در ویندوز 10
روش دانلود فایل appx از فروشگاه ویندوز 10
ارسال پیامک از طریق کورتانا (کامپیوتر) در ویندوز 10
اسکن اسناد در اندروید و تبدیل آنها به فایل PDF
ترفند بستن تمامی برنامه های هنگ کرده