خدمات مشاوره و راهکارهای شبکه

خدمات مشاوره و راهکارهای شبکه

خدمات مشاوره و راهکارهای شبکه

در دنیای امروز با توجه به رشد روزافزون فن آوری اطلاعات و دخیل شدن این علم نوین در زندگی روزمره، شبکه های کامپیوتری به عنوان یک بستر برای ارسال و دریافت اطلاعات بین کامپیوترها، اهمیت حفظ و بهینه سازی بسترهای ارتباطی در شبکه های رایانه ای را بیش از پیش فزونی بخشیده است. با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع برای نهادها، ارگان ها و سایر موسسات، شبکه های کامپیوتری هر سازمان یا موسسه باید طوری پیاده سازی شود که در بهترین وضعیت سرویس دهی قرار گیرد.

بر اساس استانداردهای IEEE، شبکه بایستی دارای خصوصیات زیر باشد
ساختار کاملا پویا و پایدار داشته باشد
ضریب دسترسی بالا باشد
امن باشد
وضعیت شبکه همواره و درهر لحظه قابل گزارش گیری باشد
درصورت بروز هر حادثه، اطلاعات در اسرع وقت قابل دسترسی باشد
نکات کلیدی در یک طراحی دقیق و علمی شبکه عبارتست از:
نیاز سنجی
بررسی زیرساخت ها
شناخت استراتژی شرکت و سازمان ها
طراحی و آنالیز قطعات
برنامه ریزی زمانی
پیش بینی نیازهای آینده
لازمه حصول نتایج مطلوب از پروژه هایIT، طراحی دقیق و علمی قبل از اجرا می باشد که از ابتدا تا انتهای این مسیر بصورت احتمالی شامل فازهای نیازسنجی و شناخت، بررسی استراتژی ها و آنالیز قطعات است.
مشاوران ما، با شناخت نیازهای مشتریان، می توانند بهترین راه حل را در اختیار بگذارند تا در این مرحله با تصمیمی قاطع بهترین انتخاب گرفته شود. بعد از گذراندن مراحل مشاوره، می توان گفت که در هر سازمان، شبکه های کامپیوتری، زیرساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی را فراهم می سازند. در صورتی که این زیرساخت به درستی طراحی نشود، هنگام استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی روبرو شده و هزینه های زیادی برای نگهداری و تطبیق شبکه با نیازها و اهداف مورد نظر باید صرف شود.
همواره گام اول مشاوره در طراحی شبکه است. تمام طرح هایی که پیشنهاد می شوند، قطعا ارزش پیاده سازی ندارند. یکی از معیار های مهمی که موجب این موضوع می شود که یک طرح مقبول یا مردود شود، پشتیبانی شبکه است، که آیا در صورت پیاده سازی این طرح وضعیت پشتیبانی چگونه خواهد شد و چه مقدار هزینه باید انجام شود تا شبکه به درستی به فعالیت خود ادامه دهد. آیا در صورت پیش آمدن مشکل امکان پشتیبانی و خطایابی سریع وجود دارد یا خیر؟ ممکن است طراحی اولیه هزینه ی زیادی دنبال داشته باشد، اما طراحی صحیح می تواند موجب کاهش هزینه در زمان استفاده و بهره برداری و همچنین پشتیبانی باشد. برآورد نیاز مجموعه با درنظر گرفتن توسعه آن در آینده نزدیک یا دور، نخستین گام طراحی است. برای ایجاد یک طرح و نقشه راه مناسب بهترین راه استفاده از یک مشاور مجرب در زمینه فن آوری اطلاعات و شبکه است. خدمات مشاوره شبکه های کامپیوتری و ارائه راهکار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به علت پیشبرد اهداف سازمان ها و شرکت ها ، ارائه راهکارهای تخصصی و فنی شبکه مطابق با استانداردهای جهانی با توجه به نیازها و امکانات شبکه ی سازمان ها و شرکت ها ، ارائه راهکارهای جامع در زمینه امنیت شبکه مطابق با استانداردهای جهانی ،خدمات مشاوره در زمینه راه اندازی انواع شبکه های ارتباطی از جمله شبکه های LAN , Wan , Wireless و … ، خدمات مشاوره در زمینه راه اندازی شبکه ، تغییرات اساسی در شبکه و بهبود ساختار شبکه با در نظر گرفتن کاهش هزینه ها و همینطور بالا بردن بازده کاری برای سازمان ها و شرکت ها، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


حذف کردن کلمات و تاریخچه موارد جستجو شده در تلگرام Telegram
فعال کردن “Hybrid Sleep” و کاربرد آن در ویندوز 10
روش دانلود فایل appx از فروشگاه ویندوز 10
ارسال پیامک از طریق کورتانا (کامپیوتر) در ویندوز 10
اسکن اسناد در اندروید و تبدیل آنها به فایل PDF
ترفند بستن تمامی برنامه های هنگ کرده